06/30/10
Onions don't have it easy.
They smell funny,
they make you cry;
the natural born enemy
of many vegetable-phobic kids.
If you are a banana or
a strawberry or a blueberry
or something
that kids actually eat readily,
it's not so hard to market to them.
But if you are an onion,
what do you do?
You call in a secret weapon.
They launched a national
marketing campaign
tied in with the new Shrek movie.
The committee estimates that
sales of Vidalia onions are up
50% this year.
Can one monster make
that much of a difference?
Do you like onions?
Uh...not really.
What if I told you that
Shrek likes onions.
(nodding)
タマネギは手ごわい。
においは変だし 泣かされるし
野菜嫌いの子どもの天敵だ。
バナナやイチゴなど
子どもたちが喜んで食べるものなら―
売るのは簡単です。
でも タマネギではねぇ…
そこで秘密兵器だ。
キャンペーンに
人気キャラクターを起用した。
今年このタマネギの売上は
5割増しを見込んでいる。
そんな効果が本当にあるのか?
タマネギは好き?
あんまり好きじゃない。
シュレックの大好物だったら?