04/28/10 米自動車メーカーの復権
Ford has come roaring back.
Its profits surging after
convincing more consumers
that Fords are better
than Japanese cars.
Ironically, CEO Alan Mulally used
Toyota as his model
as he turned Ford around.
Every vehicle would be
best in class,
in terms of quality, fuel efficiency,
safety, smart design
and very best value.
To get there, Ford went back
to the drawing board,
designing sturdier, safer cars.
It added more testing
to each step of the assembly line.
Consumer Reports now finds
90% of Fords average or better
in reliability.
Look at the change
in the matchup with Asia.
Four years ago, the United States
ranked behind Japan;
today, US cars are ahead.
フォードが復活した。
日本車に対する優位性が認められ
業績は急上昇だ。
経 営者が再建の手本としたのは
皮肉にもトヨタだった。
すべての車を―
品質 燃費 安全性 デザインなどで
業界トップにしたかったのです。
一から やり直し。
より安全な車を設計した。
そのために
各工程で検査を追加。
現在 フォード車に対する信頼は
非常に高くなっている。
アジアとの競争で見ると―
4年前 日本車に負けていた米国車が
今はリードしている。